Supermarkety to złożone środowisko, a standardowe systemy klimatyzacji często nie są skuteczne w różnych konfiguracjach sklepów. Wilgotność może wpływać na działanie chłodnictwa i decyzje zakupowe klientów, jeśli w sklepie jest za zimno lub ponieważ zamrożone produkty nie są widoczne lub są oblodzone. Wilgotność to ukryty problem energetyczny. Często ponad połowa energii zużywanej w sklepie to chłodzenie i klimatyzacja, a projekty oparte na pierwszym koszcie mogą pozostawić właścicielowi znaczną spuściznę energetyczną. Osuszanie adsorpcyjne oferuje szereg korzyści w zakresie energii i komfortu pracy magazynu, które mogą przewyższyć początkową inwestycję.
The design practice of (DOAS) Dedicated outdoor air systems, with desiccants is now prominent with technology advancement and over 100,000 systems in commercial buildings.(ref AHRAE May 2008)
DOAS avoid humidity problems and save energy by removing the latent load of outside air, and over-drying the outdoor air sufficiently (i.e. 5°Cdp or 30%RH @ 23°C) to absorb the store (moisture) latent load. This avoids the cost of dehumidification of the entire recirculated air stream.
Do 80% energii w obudowie chłodniczej jest zużywane przez stan powietrza wokół parownika, a wilgotność otoczenia jest istotnym elementem. Ogólnie można powiedzieć, że zmniejszenie wilgotności w sklepie o 10% RH pozwoliłoby zaoszczędzić 10% energii w obudowie. (patrz podręcznik ASHRAE 2003 2.3 (rys. 1)).
Korzyści dla przypadków to:
Ponowne podgrzewanie przechłodzonego powietrza to tradycyjna, niedroga praktyka pozwalająca instalacji klimatyzacyjnej na osuszenie do punktu rosy (tj. 12°C) i ponowne ogrzanie powietrza z powrotem do temperatury pokojowej. Warunki częściowego obciążenia często powodują, że wentylacja powoduje potrzebę osuszania, ale niewielkie lub żadne sensowne chłodzenie, więc przechłodzenie staje się bardziej marnotrawstwem. Ta praktyka została ograniczona w 1999 roku, a później zakazana w USA przez normę energetyczną budynku ASHRAE90.1, a kraje takie jak Australia zakazały używania elementów elektrycznych do podgrzewania.
Sklepy są często zbyt chłodne ze względu na rozlane ładunki ze skrzynek chłodniczych, grzejniki są skłonne do ciągłej pracy w celu utrzymania komfortowej temperatury, zneutralizowania rozlania i przechłodzenia.
Supermarket z elektrycznym ogrzewaniem o mocy około 150 kW i stale działającą grzałką może kosztować 150 x 0,10 USD/kWh x 365 x 24 = 134 000 USD.
Osuszanie adsorpcyjne oferuje szereg korzyści w zakresie energii i komfortu pracy magazynu.
Osuszanie za pomocą osuszaczy miało znaczne zastosowanie w supermarketach w wilgotnym klimacie ze względu na wymagania dotyczące działania i zgodności producentów obudów oraz niezdolność konwencjonalnego HVAC do skutecznego osuszania. Biorąc pod uwagę powszechność zużycia energii, systemy podgrzewania elektrycznego o niskich kosztach początkowych są projektowane w sposób odpowiedzialny.
Gama produktów Seibu Giken DSTs FLEXISORB odpowiada na potrzeby rynku dzięki:
Get notified about new DST articles